:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Sabtu, 5 Mac 2011

:: memerlukan seseOrang disaat ini ::

assalamualaikum ...

macam nih la keadaan orang yang tak punya kawan ...
yang punya kekaseh di kejauhan ...
berjalan perlahan menuju ke pintu tandas dan menutup pintu tandas dengan perlahan ...
menanges dengan pelahan dan semahu-mahunya ...
melepaskan perasaan yang tak mampu dibendung oleh hati ...
menangis sehingga rasa hiba pergi ...
sungguh .. aku memerlukan seseOrang disaat ini untuk ku luahkan ape yang terbuku dihati ...

salahkah aku diciptakan sedemikian rupa ??
salahkah aku menjadi seumpama ini ?
aku tidak meminta walau sekali kepada tuhan yang maha esa untuk aku menjadi sedemikian rupa ...
telah ditetapkan bahagian aku sedemikian ...
salahkah aku tidak sesempurna orang lain ???
setiap manusia dijadikan berlainan ...
kenapa harus dijadikan bahan ejekan ??

yaa .. memang aku gemuk !
memang aku dilahirkan tak secantik orang lain diluar sana ...
aku dilahirkan tak secerah orang lain ...
tak setinggi orang lain ...
hidung tak semacung orang lain !

tapi aku bersyukur dengan ape yang ade pada aku hari ini ..
itu semua pinjaman !
suatu hari nanti kalau tuhan berkehendakkan semula ...
kite tak boleh berkata 'tidak' !
tapi kenapa kite sesame manusia ..
sesame islam ... nak membanding2 kan antara satu same lain ?
tak adil bagi aku !!!

suke sangat membandingkan aku dengan officemate aku ...
yee ...
die mude ,
cerahh ,
tinggi sket dari aku ...
dan bermuke manis .... walau tak senyum ...
tak seperti aku ...
senyum pon masih orang cakap aku bermuke masam !
sudah di ciptakan aku sedemikian ... aku terima seadanya ...
orang suke membandingkan fizikal aku dan die ...
aku tak suke !!!
die ade kelebihan die sendiri ...
dan aku ade keistimewaan aku yang tersendiri !!!
bukan aku cemburu .. tp hati aku nih diciptakan dari hati manusia ...
bkn hati kayu ...
hati batu !!!
bukan ...
hati aku hati manusia ..
kadang-kadang terasa hati dengan percakapan orang-orang disekeliling !

macam pagi tadi ...
memang die bercakap-cakap dengan officemate aku ...
orang 1 : ehh .. xbOleh gemOk yee walau pon mengandung .... ??
yee ...
memang tak ditujukan kat aku ...
tapi ...
perlu ke becakap sambil memandang aku dan officemate aku berselang-seli ... ??
seOlah-olah bekate dalam hati : tengOk orang sebelah ... tak mengandung pn gemOk .. ape laaa ...

aku bukan cepat berkecil hati sangat pOn . tapi agak-agak la bile bercakap ...
adOi .. penat dah nak menghadap !!!
mendengar cacian orang ...

bakan aku tak berusha untuk menguruskan badan ... bediet ...
ber-lompat-tali ...
jOgging ...
lOmpat katak !
semua sudahh !
makan pun dah kurangg ... dah memang lemak tepu !!!
kadang-kadang aku menangis bile nk keluar rumah jalan-jalan ngan MPC , baju tak muat ...
baju menampakkan aku bertambah-tambah gemOk ...
buncet ...
ade sape taw ? sume taw kutOk je !!!




:: stresss ::

 

2 ulasan:

  1. nah2..nak kasi pinjam bahu!!~..
    alah we..
    sifat kan je org mcm nieyh..
    die igt die hot..
    kasi je die brangan~..
    xkekal pun sme tuh..
    yg penting kat dlm k..
    memuahx~

    BalasPadam
  2. thx kak shema ... huk3 ~!!! sedeyy ~!! =((

    BalasPadam