:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Isnin, 13 Jun 2011

:: MPC kata tak nak !!! ::

bilaa dia kata tak nak ...
hati rasa gundah gulana ...
mata terasa pedih , panass , berairr ...
kepala jadi berpinar-pinar ...
mata terpejam , bagaikan nak pitam !
badan serta merta menggigil tak tentu halaa ...
fikiran tak tentu arahh ...
tangan terketar-ketar menaip ...
jantung semakin laju berdenyut dan berdegup !
lutut terasa longlai ...
tapak seakan tak mencecah tanahh ...
langkahh seakan mati ...

air mata tak henti-henti mengalir tanpa dipintaa ...
mengalir laju ...
mengikut liku-liku bentuk muka ...
tanpa menghiraukan keadaan sekeliling ...

tersedu sedan tanpa suara ...
seperti kata pepatah ...
menangis tak berlagu ...
sesak rasa dada ...
jantung seakan mahu berhenti berdenyut !

pasrahkah aku ?
terimakah aku keputusan diluar jangkaan ??
haruskah aku tangisi semahunya ??
aku buntu !!!
fikiran bercelaru ...
terlalu banyak yang aku fikirkan !
terlalu banyak kenangan bermain difikiran aku ...
seperti layar tv tiba-tiba !
ligat mata ku pejam celik ...
ligat tangan kiri dan kanan menepuk tampar muka ...
betul apa yang aku baca ?
betul apa yang aku bincangkan sekejap tadi ??
betul ke keputusan yang dia ambil ??

apa salah aku ??
apa kesalahan yang aku dah buat ??
curangkah aku ??
tidak bersetiakah aku ??
burukkah layanan aku ??
apa salah aku ??
tidak memahami dia kah ??
mengabaikan dia kah ??

APA SALAH AKU ??

aku bertanya-tanya pada setiap anggota tubuh ...
aku bertanya pada tangan ...
aku bertanya pada kaki ...
aku tatap cermin ...
aku bertanya pada diri sendiri ...
apa salah aku pada dia ??

sesungguhnya ...
aku sangat sayangkan dia ...
teramat sayang ...
segenap ruang hati ku hanya ada namanya ...
tak mungkin ada insan lain ...
yang boleh menggantikan namanya dalam hati aku ...
biarlahhh ...
biarrrlaaahhh ...
biarrrrlaaahhh kosong tak \terisi ...

ya Allah !
tabahkanlah hati ku ...
kuatkanlah imanku ...
aku mohon ...
kau beri aku semangat untuk hidup ...

sekarang aku tak punya siapa-siapa lagi dalam hidup aku ...
tak punya rakan ...
tak punya siapa-siapa ...
tak tahu mana lagi tempat yang sesuai untuk aku luahkan semua nie ...

tak ada bahu yang boleh aku pinjam menangis seperti selalu ...
tak ada telinga yang mahu mendengar keluh kesah aku ...
tak ada lagi dada yang boleh aku sandarkan ...
tak ada lagi kaki yang aku boleh pinjam untuk berjalan ...

hati semoga tabah ...
semoga kuat !
semoga kukuh iman didada ...
semoga tak kering air mata nie ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan