:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Jumaat, 14 Oktober 2011

dialog !!!

ehmm ...
ehmmmm ....
assalamualaikum ... salam sejahtera wahai cik belog yang disayangi !

ehemmm ! =)

tetibe rasa rindu yang membuak-buak nak meng-update belog nih ...
hehehe ! rinduuu sangatt !

ehmm ... malas nak berkata-kata aluan yang panjang manjang ...

hari isnin lepas ... aku apply cuti-lah konon nye ... nak bawak mak pergi fisioterapi ... nak dijadikan cerita , aku nih apply bodoh-bodoh jek sebab tak tengok pun kad appointmen tuh ! appointmen patut hari selasa , yang aku nih pergi apply hari isnin ! hahaha ! dah kenapa lah kan ?? kui3 !!!

dan disebabkan aku meng-apply cuti bodoh-bodoh tuh , kekanda 2 pun meng-offer aku ikut die pergi kerja ... kerja sambil merayap-rayau ! haha !

dah sebab aku mengikut , si mayang pun menyanggup-lah tak nak sekolah hari tuh ! macam tahu-tahu jek aku ngan mak die nak merayap-rayau ! kui3 !!!

dah pusing-pising satu kuala lumpur tuh sampai malam , aku dengan mayang pun lepak la dalam kereta ... dah tak larat nak jalan ikut kekanda 2 pergi kutip duit ayam die tuh ! penat weyh ! kui3 !!! masa dalam kereta tuh la die boleh sebut macam-macam pasal 'JUM' a.k.a si dia tuh laa ...

asal ternampak kereta honda kuning atau kereta kuning yang seangkatan dengan nye , kereta mesti die tanya ; " kereta JUM ke tuh aiyOo ? " ... kui3 !!! - wallaahhweyhh !!! hape laaa aku nak cakap dengan die , nak bagi die paham yang aku dah tak ada apa-apa lagi dah dengan si dia tuh ??? hurmm ... kalau cik belog la kan ?? ape jawapan yang paling sesuai untuk bagi budak kecik yang berumur 4 tahun tuh paham masalah orang dewasa nih ?? kui3 !!! sedangkan dengan mak die pun aku tak bukak cerita ... hurmmm !!

jadik , lepas aku puas berpikir3 jawapan paling bernas untuk cik mayang kite tuh ... aku pun cakap la kat die yang aiyOo die nih dah tak ada apa-apa lagi dengan si empunya kenderaan berwarna kuning ... nak tahu dia jawab ape ?? ; " kenapa aiyOo ? JUM dah tak sayang aiyOo lagi ke ? " wahaha ! lagi sekali aku terkedu dengan kepetahan budak yang berumur 4 tahun nih ! aishhh !!! hurrmm !

dan sekali lagi malam tadi , aku ditanya soalan yang sama , tapi dari orang lain , tapi dari umur yang sama ... haha ! ape daaa ... aku pun explain dekat si dayang yang sekarang nie die dah tak boleh sebut-sebut nama JUM lagi kat mana-mana ataupun dengan sesiapa sekalipun ... wahaha ! dan die jadi keliru , die cakap ... " kenapa tak boleh aiyOo ? JUM tuh orang jahat ke ? "

aiyOo ... terkedu aku untuk kali yang kedua ! hahaha ! susah-nye nak bagi mereka-mereka nih paham situasi aku sekarang nih ! huhu !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan