:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Selasa, 25 Oktober 2011

Sayang , Ayang Demam ...

hurmmm ... hari nih pagi-pagi perut dah memulas-mulas entah kenape ... sakitnya dengan rasa tak selesa tuh membuatkan tidur aku terganggu seawal jam 5 pagi ... berat rasa badan nak bangun untuk pergi keja ... tapi apakan daya ... ku gagahkan jua diri ini ...

memang rasa perit di tekak ! rasa berpinar ... rasa mual yang melemaskan ... rasa nak muntah dengan tak semana-mena ... rasa nak berak yang menyesakkan perut ... tapi semua tuh tak jadi pun !!! arghhh ! ape dah kena nya dengan diri ku ini ??

sesampainya aku di pejabat pengisytiharan ( opis aku laa ... ;p ) aku dah mula rasa seram sejuk tak semena-mena ... aku cuba untuk tenang ... cuba untuk berak ... manalah tahu dengan berak boleh menenangkan aku ... kan ? tapi ternyata tak berjaya ... cuba juga untuk muntah ... tapi yang keluar , angin je ...

apa dah kenapa dengan aku nih ??

mengandungkah ?? kalau mengandung , siapakah bapa nya ?? hahah ! --- mengarut semua nih ok !

tak sampai sejam aku duduk kat kerusi aku nih , aku dah bangun pergi kedai ( memerangkap klinik ) sebelah dan dengan muka yang longlai , aku pun duduk menunggu giliran ...

dan keputusan nye , doktor atau tabib ong tuh sah kan aku keracunan makanan ... hOaaaa !!! patut la rasa nak berak jeee ... rasa nak muntah jeee ... rasa pening-pening lalat ! hurm ...

dulu ( mula la nak singkap kisah lama nih ;p ) , kalau aku demam je ... orang pertama yang aku akan bagitau , adalah si dia ... si dia tuh ... huhuh ! aku akan nangis-nangis cam budak umur 10 tahun bila demam ... dan dia akan menenangkan aku sampai aku berhenti menangis ... huhhu ! dan masa ditenangkan tuh , biasalah ... macam-macam yang aku akan mintak ... haha ! selalunya makanan laa ... selalunya masa demam , aku suka makan bubur dan sup sayur !

tapi sekarang ?? ape pada siapa pulak aku nak mengadu ... mak abah sakit ... haha ! kat cik belog jek laa ... tak ada siapa lagi dah ! aku hanya ada kaw jek cik belog ! --- sedih kan bunyik nye ! hahah ! ---

aku pernah dengar satu ayat yang ustat pernah cakap , seseorang yang ditimpa penyakit kecil tuh , seumpama dihapuskan dosa-dosa kecil ! --- haha ! betul ke ayat aku nih ?? ---

aiyOo ! semoga cepat sembuh oke !! semoga dapat beraya dalam keadaan yang sihat ! ( esok 26 okt 2011 , hari deepavali ! )

p/s :: mood , rindu si dia ! rindu sangat !!! sayang , ayang demam nih ! nak sup sayur dengan bubur ayam mcD !!! ='(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan