:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Selasa, 10 Januari 2012

Seorang Demi Seorang ....

sorang sorang kawan kawan aku nak melangkah ke fasa 3 cik belog ! jelesss aku ! ramai dah yang dah melangkah dan jejakkan kaki ke fasa 2 ...

memang tahun nih , tahun untuk aku melaburkan duit untuk mereka mereka yang melangkah ke fasa 3 ! heheh ! beratur babe ! beratoqqq ~!! fuhhhh !!!

aku usah kan nak melangkah ke fasa 1 ... fasa 0.5 pun takde lagi ! hehehe !

okeh la okeh ! maafla cik belog ! lupe pulak cik belog tak faham fasa fasa nih merujuk pada apa ye ? kui3 ! kemain lagi aku duk pot pet pot pet bagai , main langgar jek .. kan ? hehehe !

# fasa 1 merujuk pada merisik !

## fasa 2 pulak merujuk kepada bertunang !

### fasa 3 dah tentu tentunya merujuk pada alam perkahwinan !

dan fasa 0.5 pulak fasa untuk apa kann ???

** fasa 0.5 merujuk pasal proposal lamaran si teruna kepada si dara lahhh ! **

kenapa ada proposal ? sebab sekarang nih jarang jarang kejadian tiba tiba jek ada kumbang wakilkan orang datang ke ladang bunga nak menyunting si bunga yang sedang berkembang mekar !

nak nak pulak bunga yang macam aku , kembang semangkuk ... kan ? hahaha ! memang tak laa ada orang tiba tiba nak datang merisik ... atas dasar apa pulak kan ? nak kata lawa , tak ... nak kata sopan santun berbudi pekerti , tak ... nak kata terdengar suara aku baca kitab suci al Quran , memang tak laa kot ! sebab aku kalau baca pun surah surah pendek jek ! --- perghhh ! jujur aku kot ! --- nak tipu buat apa kan ? insyaallah , doakan aku diberi hidayah untuk rajin membaca al Quran nur karim ye cik belog ! aminnnn !

zaman sekarang nih zaman berkenalan , bercinta , dan berancang baru bertunang ! heheeh ! nak tapi jangan jadi macam aku , merancang bercinta bertahun tahun , habuk pun tarakkk ! haiiiyaaarkkk !! ( kung fu ! )

aku nih baru jek lepas kena tinggalkan oleh si dia yang kesanggupan meluka , membunuh dan mematikan perasaan aku ! hehehe ! mana pulak nak cari si teruna untuk aku laksanakan misi melangkah ke fasa 0.5 hingga ke fasa 3 ? hik3 ! tunggu dan lihat saja lahhh !!!

bulan januari jadual hujung minggu aku padat dengan undangan undangan dari mereka mereka yang nak melangkah ke fasa fasa tersebut !

setiap minggu okeh !! huaaa !!!

undangan pertaman pada hari pertama dibulan januari 2012 , dari anak kak leha ... mak kak leha nih kawan bonda ! jadi , kak leha nih pun berkawan jugak la bonda ! jadi anak kak leha nih , berkawan pulak dengan aku walau aku tak berapa rapat dengan anak kak leha nih , tapi aku harus pergi kenduri dia untuk jadi wakil abah dan bonda ! huhuh !

undangan ke dua adalah dari kawan aku masa menuntut ilmu dekat sekolah menengah dulu ! dekat belakang rumah agee aka dian fadila , kuala selangor ! pada 8 januari 2012 bersamaan hari lahir siti suraya ali ! heheh ! ( jumpa dia masa dekat kenduri roszie and wish happy birthday and nanti masa kenduri dia aku bagi hadiah hari jadi ! hehe ! menggigil terkejut dan terharu kata dia ! hehehe ! ) jemputan dari roszie yanny ! dulu dia sekelas dengan nor , ain , bla bla bla ...

undangan ke tiga datang dari my beloved cousin ! kak cik aka nur fazila ! pada 21 januari 2012 ! ( 21012012 ... hehe siap tanya , cantik tak tarikh aku tunang ? ceittt ! heheh ! ) ... dekat kampung bonda , batu 10 kebun bharu banting , klang ! heheh ! weee ! balik kampung ! best ! heheh ! dan siti suraya ali aka sue ambik tarikh yang sama jugak untuk hari dia nak lakar hari bersejarah dia !! heheh ! sue nih kawan aku masa sekolah menengah sebelum dia pindah sekolah masa tingkatan 2 tak silap aku ! pernah duduk satu kelas , dan pernah jugak jadik kawan baik ! =) aku memang baik dengan semua orang ! heheh ! kemungkinan besar aku tak dapat nak datang masa dia bersanding kat rumah dia , tapi aku janji nak pergi masa rumah lelaki pada 22 januari ! esoknya ! heheh ! kat dewan assam jawa ...

undangan ke empat  pulak dari nur shafawati aka shafa ... pada 22 januari 2012 ... nih pun kawan aku masa sekolah menengah ... aku kenal dia sampai tingkatan 3 je ! tak rapat sangat ! tapi dah dapat jemputan dan kad pun dah sampai rumah , haruslah aku memergikan diri ! dan hari yang sama jugak aku akan ke rumah sue ( sebelah lelaki )

dan minggu terakhir pada bulan januari aku dapat jemputan dari lelaki pertama dan kedua batch aku ( smkst 2000 - 2004 ) yang kahwin ! ini merupakan undangan yang ke lima aku harus hdirkan diri ! pada 29 januari 2012 ! jemputan dari saiful azmi aka joli @ john ... john buat dekat sekincan ! dah pindah rumah kot ! dan bersanding pada hari yang sama jugak adalah muhammad asrul aka achoi ! john nih satu kelas dengan roszie , anis , nor & bla bla bla ... achoi nih satu kelas dengan aku ! huhuhu ! pergghh ! kahwin dengan budak sekolah aku jugak ! junior ... dekat taman penggawa kuala selangor !

hohooo ! padat madat mampat jadual aku bulan nih ! huhuiiii !

layan kan jek laaahhh ! moga moga mereka datang masa majlis aku kelak ! jangan tak datangggggg !!!1 hehehe ! ( mengharap balasan pulak kan aku nih ? tak baheeekkk ! kui3 ! )


okeh la cik belog !

adios amigos ! astalavista bebehhhh ! salam ! =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan