:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Isnin, 9 Januari 2012

#901

hari nih , 09 januari 2012 ! hari penentuan tentang keputusan mahkamah pasal kes anwar ibrahim dan saiful bukhari ! oke ! mesti cik belog pelik pelik taik itik kan ? dah kenapa pulak aku tiba tiba selitkan pasal politik pulak kat sini yee ?? aku nih dah nak jadik ahli politik ke hape ?

hooo ! tidak sama sekali ! pada aku , aku adalah antara mereka mereka yang berdiri diatas pagar ! menyokong tidak ! membangkang pun tidak ! dan tak bermaksud aku nih atas pagar , aku nih tak mengikuti pasal politik metik matamatik segala semua tuh ! silent reader la kononnye !

pasal anwar ibrahim dan saiful pulak , aku nak berkata sepatah dua kat sini , aku sangat tak bersetuju dengan tuduhan yang anwar ibrahim tuh meliwat saiful bukhari tuh !

kalau pikir secara logik , aku tak rasa yang saiful tuh tak boleh nak menepis atau menolak kononnya si anwar ibrahim tuh nak meliwat dia !! saiful tuh sangat sangat muda ok ! tak tahu lah pulak , yang si saiful nih memang merelakan ke kan ? kalau dah rela bermakna suka sama suka ! kalau tanpa kerelaan , dia boleh tendang , sepak terajang jek anwar tuh ! dah la anwar tuh tua ! ade sakit tulang belakang pulak ! kui3 ! bertahun tahun anwar duduk dalam penjara tuh kena seksa bagai ... tiba tiba kau tak boleh nak terajang dia masa nak kena liwat ?! owhh ! wtf laa !

whatever la kalau suka sama suka atau pun paksaan !

dan dah pun selesai pengumuman dari mahkamah yang anwar ibrahim tak bersalah ! dan aku rasa sangat bersyukur ! sebab aku rasa anwar ibrahim tuh tak bersalah ! rata rata orang yang aku jumpa dan terbualkan soal anwar dan saiful nih , semua tak percaya yang anwar akan meliwat saiful ! dan kata sumua tuh propaganda mereka mereka ! ( mereka ? tak nak lah pulak aku nak sebut ! sensetip ! cik belog nih ahli politikkan ?? kekke ! )

bila aku baca komen dekat blog dan mukabuku ... aku rasa kelakar dan rasa nak gelak terbahak bahak !

ada antara mereka kata yang anwar bayar pihak mahkamah untuk buktikan yang beliau tak bersalah !! kui3 ! banyak sangat ke duit beliau tuh ! dan ada jugak mereka mereka tuh tulis yang kebebasan hanya kat dunia ! dekat akhirat tak tahu lagi ! --- okeh ! kat sini aku nak cakap jugak ! dekat akhirat sana , sempat ke korang nak cek orang lain punya kesalahan dosa semua tuh ? tak terdaya nya ! korang mesti sibuk bersoal jawab dengan dosa korang jugak ! tak terkecuali tuh ! melainkan la korang tuh malaikat kan ?

hadoiii ! cakap tak fikir dulu ! dekat padang masyar nanti itu antara Allah dengan beliau ! kita sebagai manusia sama seperti beliau jugak , tak ada hak nak menghukum orang sesuka hati !

dan kalau pun terbukti yang keputusan itu dibeli , kita masih tak ada hak nak menuding jari siapa benar dan siapa salahh ! hohooo !

okeh lahh ! okehhh laa ! nanak cakap banyak banyak ! orang pun bukan suka pun kan ?? huk3 !!!

aku suka dengan keputusan anwar bebas tak bererti aku anti kerajaan !!!!

sekian terima kasihh !! keh4 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan