:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Rabu, 9 November 2011

Saya Budak Baru Belajar , Tolong Tunjukkan Yee ! ;p

Assalamualaikum ! =)

hari nie , pagi-pagi lagi aku dah bangun , siap-siapkan diri dan bOnda ... dengan tak bersarapan pagi , aku keluar rumah dengan langkah kanan dan dengan diiringi doa keluar rumah ! hehe !

wahhh ! budget bagus aku nih kan ?? haha ...

aku berjalan tergedik-gedik tepi jalan , macam itik pulang petang ... padahal , aku sebenarnya dah lambat gila tak hengat ! hOhOo ...

hari nih ada kelas memandu la weyh !!! huhuh !

keterujaan aku untuk memandu berkobar-kobar ! sehingga rasa sakit bahu nie ! haha ! entah hapa-hapa aku nih kan , teruja nak memandu sampai sakit bahu , apa dah kena kaw ?? haha !!! apa kena mengena nya kan ?? huhu !

hari ni hari kedua aku belajar memandu ... satu perasaan yang menyeronokkan , bila kita pegang stereng dan berjaya masuk gear 1 , 2 dan 3 !!! haha ! dan bertambah-tambah seronok dan beronok-ronok bila cikgu yang mengajar kita duduk sebelah dan mengatakan aku nih bagus ! weyh ! baru dua kali bawak kereta manual la ... huhuh ! mesti la bangga tak hengat !! ( sebenarnya , ape pun yang aku lakukan dengan usaha aku walau pun ianya kecil bagi orang lain , pada aku itu satu kejayaan besar sebab aku rasa aku tak mungkin lakukan semua tuh ( memandu ) , aku rasa aku la manusia paling bodoh kat abad nih yang dah berusia 24 tahun , masih tak reti dan bodoh nak memandu sebuah kereta ! ) ---- hahaha !! ----

hari nih sesi pembelajaran bermula dengan senaman kaki , cikgu suruh aku masuh gear 1 , 2 , 3 ... tekan clucth , free-kan gear ... dan masuk gear 1 , jalan ... hehe ! -- aku dah pandai masuk gear 1 , 2 , 3 akhirnya ! terima kasih ye uncle kelvin ! =) --

dan bermula dengan pusing pokok besar yang ada depan sekolah cina jalan sasaran ( kat situ kawasan lapang , kiranya macam tempat bas berkumpul tunggu budak sekolah-lah kiranya ) , uncle kelvin suruh aku memandu dekat jalan raya pulak ... hOhOo ... rasa seram sejuk tapi muka penuh keterujaan ! haha !

dan bermula episod aku yang menggelabah tak tentu hala nih ! nampak anjing pun jerit , nampak moto pun nak mengelak , nampak kereta nak memotong pun aku menggelabah puyuh ... haha ! -- budak baru belajar , tolong tunjukkan yee ! ;p --

haha ! yang nih paling kelakar , sampai simpang empat je , mesti gear 1 aku mati masa nak jalan ! -- aku rasa bila ada kereta melintas depan aku , aku jadi gabra yang teramat sangat ! haha ! aku rasa tak selamat ... boleh kereta yang aku pandu tuh mati berhenti tengah-tengah jalan antara simpang ... haha ! dah la ada lori simen waktu tue ... perghhh ! ape lagi , kena marah la dengan uncle kelvin ... huhu ! ' lu mau cari mati ka ?? ' -- haiya uncle , wa budak baru mak melangkak ma .. huhuh ! ='( --

tapi over all , uncle kelvin cakap aku dah berjaya dan dah lulus ujian memandu dijalan lurus , bagus katanya ... huhuh ! bangga mak jemahh ! ;p ... tapi aku kena buang rasa fobia masa ada kat simpang ! huhuh ! -- okeh uncle , ahad nih , pasti akan ada peningkatan ! weeehuuu !! kompidennn nye mak jemahh ! ;p --

chaiyOok chaiyOok aiyOo !! chaiyOok chaiyOo !! aja-aja fighting !!! hehe !

p/s :: bila dah memandu nih , rasa gian pulak nak memandu ... gian nak tekan clucth ... gian nak tekan break , gian nak tekan padel minyak ... huhuh !! masa petame kali aku belajar bawa kereta , petama kali tekan padel clucth , aku tiba-tiba terbayangkan seseorang ... aku terbayangkan si dia ! aku macam rasa yang sebelah aku nih , bukan uncle kelvin ... aku rasa dia yang ada sebelah aku ... ='((

p/s/s :: tiba-tiba masa taip entry nih , aku teringat kata-kata dia , " nanti abang akan ajar ayang bawa kereta viva tuh ye ... jangan sedih gagal ujian memandu tuh ! cuba lagi nanti ... "

wahhhhhhhh !!! sedihhh ! nak nangisss ! meh nak pinjam bahu cik belog !!! ="((

Tiada ulasan:

Catat Ulasan