:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Jumaat, 6 April 2012

Sembilan Bulan ! Genap !!!

Assalamualaikum cik belog !

weeehuuu ! jumpe lagi kita di episod kali ini !!! yaa seperti biasa ... aku kelewatan untuk meng-hapdate-kan cerita cerita bosan aku kat sini ! hoho !

harap maaf , mohon cik belog tak menyampah kat aku ... kukui3 !!!

hari  nih aku nak bercerita tentang kegenapanyang telah sembilan ( 9 ) bulan berlaku keatas diri aku ! wahhh ! penggenapan sembilan bulan ! macam aku dah sembilan bulan mengandung ... mengendong baby dalam perut jek lagak , gaya nya kan ? huhuksss !

takkk laaa !

semuanya berkisar tentang diri aku ... diri aku yang comot ... lagi hina ... yang telah ditinggalkan oleh kekasih hati yang teramat amat disayangi tuh ! hOhOo ! sadis bunyiknya kan ?

sembilan bulan tanpa kekasih hati babe ! laamaaaa jugak yaa aku bertahan menyandang title single tuh ! huhu ! apa nak buat ... kita muka tak lawa , tak comey .. tak cun dan jugak tak cantik bergaya ! huhukss ! jadiknya ... tak adalah lah yang sudi nak jadikan saya peneman ,... hOhOo ...

menjalani hidup seorang diri tanpa kekasih , bukanlah seriang ria seperti mereka mereka yang kat luar sana kata ... hooo ! seronok beronok ronok lah katanya ... best lahh ... mana ada best ... lagi lagi kes macam aku ... kes yang ditinggalkan kekasih hati sehelai sepinggang setelah habisss kasih sayang aku curahkan sepenuhnya pada nya ... ( aku rasa ayat aku dah berbaur berbelit belit ! ahaga ! ) sadiss owhh ! sunyi sepi hidup ! enam tahun aku bergantung hidup dengan dia ! apa apa aku akan refer dekat dia ... nak beli kereta , nak beli topup ... bahkan , kadang kadang nak beli pad ( tuala wanita ) pun aku cakap dengan dia !

ayat contoh :
aku -- " abang , ayang nak keluar kejap , pergi kedai .. "
dia -- " iye ?? buat apa nak pergi kedai ? "
aku -- " nak pergi beli pad ! "
dia -- " owhhh ... "

* owkeh , itu ayat contoh jek , jangan lakukan ini tanpa pengawasan orang dewasa ! ;p *

lagi satu , aku nak pergi mana mana mesti aku buat report dengan dia ! wajib*** !!! sebab dah terbiasa ! 3 bulan pertama ditinggalkan , aku masih menghantar report card aku pada dia ... masih menghantar walau tahu ia tidak lagi memberikan kesan pada si dia ... masih lagi menghantar walau tahu nombor talifon si dia tuh dah tak ada dalam perkhidmatan ! ( wahhh ! gila taham meroyan aku nih kan ??  huhuksss ! )

yek laa ! selama nie sepenuh kesetiaan , tumpuan aku pada dia sorang jek ... mana ada masa nak menggatal gatai main main mata usha mat mat rempit ke ... usha mat mat keta kee ! tumpuan tuh pada dia sorang jek laa ! tak reti dah nak kena kena ngorat bagai ! memang tak ku layannnn ! kukuii3 !!! dan ... malang nya tabiat tuh aku bawak dan terbawak bawak sampai ke hari ini ... kau mengoratlah aku macamana punnn ... kalau aku tak kenal ko ... memang takkkk lah aku nak layan ... ko buat lah ala ala salah nombor ! memang tak layan ! agaga ! ( tapi kalau kat mka buku lain pulak aku nih .. rajin melayan ! keh3 ! -- suka suka -- )

okeh , berbalik kepada sembilan usia aku ditinggalkan ... hurrmmm ! agak agak bila aku nak dapat bopren nih yee ! ( bunyik ala ala terdesak bebenor nak berlaki ! keh4 ! )

hahah ! hari ini , aku semakin kuat dan gagah untuk menerima realiti kehidupan yang tak selalunya indah tuh ... hidup ini kadang kadang kena menangis , dan perlu kerap ketawa untuk menikmati kehidupan yang sebenar ! hidup nih bukan hanya ada keriangan semata ! huhuksss !

hari ini aku semakin ceria , walaupun pada zahirnya saja ... dalaman aku masih menderita ...

hari ini , aku masih lagi mengunci mulut aku untuk bercerita lebih lanjut dengan kekanda kekanda aku dan jugak family tercinta ! masih kejap kaku , berat mulut ini menyingkap kenangan pahit ditinggalkan kekasih ! hOhOooooo !!!

hari ini , aku masih sendiri lewati hidup yang semakin mencabar ! aku masih mencari cari erti sebenar kehidupan ...

hari ini , walau mulut kata benci , aku masih menyintai dan jugak merindui si dia dengan sedalam dalamnya !

hari ini , aku masih lagi memarahi anak anak saudara aku , jika mereka menyebut  " JUM " ( nama timangan mereka untuk si dia ! ) aku akan mencubit dengan marah sebab aku tak nak mengungkit dan nama si dia terungkit dalam rumah aku lagi ! hoho ! zalimkah aku ?

dan akhir sekali untuk hari ini ....

hari ini .......................












hari ini .....










hariii iniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ....

hati aku masih terkunci untuk menerima sesiapa duduk bertahta dalam hati aku menggantikan si dia ...

walaupuuuunnnnnnnn .... sebenarnyaaaaaa .....














hatiku , bukan milikku lagi ... hatiku telah diculikkkkk ! huaaaaa ! macamana nih ? ayat dah macam kap lam ya nga ! kukui3 !!!





seseorang telah mencurik hati aku ! huhuuuu !!!!

sekian ,
wassalam !
adios amigos !
astalavista bebehhhh !!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan