:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Sabtu, 7 April 2012

" Okey lah , Salah Sorang Antara Bertiga Tuh Jodoh Engkau ! "

Assalamualaikum cik belog !

haiii ! hari nih mood tersangatlah happy ! mood happy tak bermaksud tak ada duka dihati ... tak bermaksud aku dah berhenti mengalirkan air mata nih setiap malam ... huuhu !

bila rindu bertandang , confirm .... meleleh jek la air mata nih ... macam hujaannn lebat kayaknya yaa ! huuuu ! T_T

okey lah ! berbalik kepada tajuk entry aku kali nih ... huuu ! agak agaknye lah kan ? siapalah yang sedap sedap mulut , sedap sedap rasa jek berani berkata sedemikian ayat !? agaga !!!

" Okeylah , salah seorang antara bertiga tuh jodoh engkau ! "

haaa ! ayat tak menahan dari kekanda 3 ! kemain galak aku gelak terbahak bahak ! gilaaa ! ada ke cakap macam tuh ! huhukk !!!

okeh ! aku tau , mesti cik belog terpinga pinga fikir ... ape laa .. yang aku duk berpotpetpotpet mengarut tak tentu hala nih kan ? ceritanya begini :-

ada suatu hari di hari ahad ! hihikk ! <---- main main kan ??

hari ahad lepas , budak budak kelas aku masa skolah dekat seri tanjung dulu , datang rumah ! biasa lah , aku kan rapat dengan semua budak budak kelas aku ! huhuk ! diorang datang dengan niat nak melawat bonda dengan ayahda aku ... kalau ada niat lain tuh aku tidak tahulah kan ???

masa diaorang call lagi , kekanda kekanda aku dah mula sibuk tanya , siapa , kenapa ... bilaa ... haha ! macam macam la duk sibuk tanya itu ini ... aku pulak macam tak senang duduk dengan soalan cepu cemas dari dorang dorang semua tuh ! aishhh ! =.="

aku cakap dengan jujur laa ... kawan aku yang raimi tuh dapat tau yang bonda sakit , dan dia ada berniat nak datang melawat ... jenguk bonda dan ayahda bila ada masa terluang ... hohoo ! tak sangka pulak , semalam dia cakap , hari nih betul betul kata nak datang rumah ! hoho !

so , dia ( raimi ) datang dengan bopren tak jadi aku masa sekolah dulu ... pejul ! hihiks ! ( dulu masa bodoh bodoh , tak nak terima dia dulu ... bodoh , mana nak tau erti cinta masa sekolah dulu ... sekarangg ! melepas laa weyhh ! dah hensemmm sekarang ... dah naik hondaaa lagi weyh ! merah lagi ! waaaaa !! ='( hihikss ! gataiii benor !!! bace dek dia nih , buat malu kaum jek ! kukui3 ! ) dan jugak atim ....

datang borak borak , hidang pape yang patut ... borak pung pang pung pang ... ade jugak dia orang borak pasal incik mimpi aku ( ??? aku punye ke ? kekeke ! ) kah3 ! putih kulit terpelihara sebab kerja tak kena panas macam diaorang ! kukui3 ! rezki masing masing .. aku , walaupun kerja dalam bangunan ... kerja ada penghawa dingin bagai ... hitaaammmm jugak ! keh3 ! mane mencelahnye nak putih mutih macam susu pun ? kukui3 !!!

okeh , melalut aku memang suka ! hihikss ! so dah beransur malam , diaorang pun mintak undurkan diri ... nak jalan jauh katenyee ! jauh lahh sangat ! padahal sorang nak balik damansara , sorang nak balik subang jek pun ! masih dalam selangor kot ! kekeke !

aku menghantar diaorang masuk dalam perut kereta ! perghh ! sedikit teruja tengok kereta si pejul ! smart siottt ! huhukkss ! sudah tukar sport rim ! huhuks ! masyukkk !

masuk jek rumah , kekanda 3 bersuara .... ,

" eh , pakwe aiyoo datang rumah ... " --- berkata beliau dengan selamber badaknya ....

" mencelahnya pakwe ! classmate aku la gileee !!! " --- dalam nada sedikit marah tapi tersengih sengih macam kerang busuk !

" yek lah tuh ... tak kan laa ... ingat senang ke ' kawan je ' nak datang melawat mak bapak kawan ? lelaki pulak tuh ! kalau perempuan lain la cerita ! " --- kekanda 3 dalam usaha nak memerangkap dan menyerkap jarang aku dalam persoalan yang dibentang ...

" classmate la gile , hari tuh aku ada cakap mak sakit , si raimi tuh dari damansara ... kan ke tadi diaorang dari kenduri shahrin , terus lepak tengok wayang sume ... " aku dalam usaha membela diri dan menegakkan benang yang tak basah ... ( benang yang kering pun ingat senang ke nak tegak kan ? tak percaya cuba try tengok ! ;p )

" yek la tuh ... okeh la ... macam nih ... salah sorang antara diaorang bertiga tuh , jodoh engkau ! " kekanda 3 berkata dengan selamba badak yang buta pekak tuli ! keh3 !!!

" suke sukeee jekkk !!! -- dalam hati berkata ... abis tuh nuzul nak taruk mana ?? dalam hati jek lalu nak berkata kata ! kukui3 !


agagaga ! terkesan jugaklah dalam hati aku nih dengan kata kata si kekanda 3 ! huhuuu ! tapi sikit pun aku tak mengharapkan jodoh aku dengan diaorang ! kukui3 !

=.='' ape pun tak boleh la kekanda 3 nih ! huhhhuuu !!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan