:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Selasa, 3 Januari 2012

Bila Pejabat Dan Bank Dibuka Setelah Bercuti Panjang !

Assalamualaikum cik belog !

wehuhuhuu ! ( nak sedapkan hati sendiri yang tengah panas membara dan melepaskan lelah didada ! bolehhh ? hehehe ! )

hari nih , aku rasa sangat sangat stresss yang amat ! macam aku nih berkerja dibawah periuk tekanan pulak ! eeee ! sakit hati semua ada laa ! grrrr !

nak mengadu nih dengan cik belog ! ** muka dah berkerut kerut sinis dah nih ! menggambarkan perasaan yang menjengkelkan laa ! eeee ! **

hari nih , hari kedua aku bekerja untuk tahun 2012 ! dan hari pertama bagi mereka mereka yang mendapat cuti ganti semalam ! mereka mereka tuh semua termasuklah penjawat awam , pegawai bank ... kerani kerani pejabat ... dan yang seangkatan dengannye lah !

yang aku nak menjadikan isu sekarang nih cik belog ! aku masih lagi hangin dengan pegawai kewangan pejabat aku yang berpangkalan kat shah alam nunn ! yang berpangkat penolong akauntan ( tak silap aku lah ! ) ... dan jugak penjawat awam !

mentang mentang dia berpangkat ... sesuka hati je nak mengarahkan orang itu ini ! dalam kadar yang segera pulak tuh ! tahuuuu ? grrr ! sakitnye hati nih tuhan saje lah yang tahu ! iskhh !

dalam pukul 11 pagi lah lebih kurangnye ... dia bagi arahan suruh bank in duit kutipan untuk hari jumaat dan sabtu dan hantar slip bank dan report hari yang disebutkan di pusat masing masing pada hari nih jugak , tak kira apa cara sekalipun ! sebelum pukul 3 !!!

yaa Allah ! dah lah aku kerja sorang hari nih ! mama damia amik annual leave ! sakit jek hati ! kelam kabut aku buat kerja hari nih ! menang sesuka hati laa ... kan ? kalau dah namanya mereka berkuasa !

dia ingat bank tuh depan mata ke ? dia ingat pejabat pusat tuh depan mata ke ? satu jam boleh settle semua tuh ? tak bolehhh laaaa mak jemahh oiii !

adoii ! tekanan jiwa dibuatnya ! nasib aku tak ada penyakit lelah ! kalau tak mau nya semput aku tengah jalan ! haishhh !

nak nak pulak hari nih hari pertama bank bukak ! kan ??? memang padat cam sardin dah haa aku tengok bank (maybank kuala selangor ) tadi ! cuti la lama kan ? dannn dannn dannnn ... lagi satu beliau beliau nih sebok nak update dividen asb ( amanah saham bumiputra ) dorang ! adoiii ! esok esok tak boleh ke ? heee ! semak sesak semput tau takkk ? aku pun ade gak asb ! tak ade lah xcited gile sampai sanggup nak beratur bagai ... last last nye pun beratur panjang panjang jela ... lenguh kaki lutut tumit rasa nak tercabut semua , update jek pun ! bukan nak keluarkan pun ! heee ! tak paham aku !

semua tempat tapi aku pegi penuh sesak dengan kenderaan ... manusia ! eee ! semakkk ! sesakkk nafas aku laahhh !

bayangkan aku sepatutnya kena tunggu 48 orang ! sebab nombor yang aku dapat 4168 ! tapi masa aku sampai , nombor baru 4120 macam tuh ! sakit ke tak hati ? hadoii ! awak mende nak kena hantar sebelum pukul 3 ! aku rasa nak dekat sejam lebih jugak la menunggu ... sampai satu tahap , aku rasa aku kena tunggu dalam 20 orang lagi ... tak sabar dan aku risau aku kena hantar report aku sendiri ke shah alam esok , aku pun menonong jek la pergi kaunter ... tebalkan muka mintak tolong abang yang jaga kaunter tuh ! nasib dia nak tolong ! maklum laa ! regular custumer kan ? huk3 ! nasib nasib jek pun tuh ! muka dia pun dah letih dah aku tengok ! entah dah lunch ke belum aku pun tataw ! eee ! sengal laaa !

keluar dari bank pukul 3 ! bergegas la aku tunggu bas ! pukul 3.30 baru sampai office ! dan dan pulak , handphone aku betteri kong ! memang cam hampeh ! kui3 ! bila on balik berjuta juta massage masuk ! menandakan yang berjuta juta kali jugak la orang try nak call aku ! huk3 ! nasib tak kena marah dengan nelayan ! nasib dorang paham ! kalau tak memang tahap ke-hangin-an aku sampai ke puncak la ! kui3 !

oke ! oke lahh ! sekarang mende pun dah settle ! memang malu jugak dengan en. zambri ( ala jawatan dia aku tatau la pulak ! tapi dia penjawat awam dan dia menggantikan penyelia aku yang tengah cuti tahun tuh ! ) sebab aku sampai sampai , dia dah ada depan office , tunggu aku ! ceittt ! hampeh ! bapak maluu lahh !

tapi semuanya dah selesai dan harap harap semuanya berjalan dengan lancar ! huk3 !

oke lah cik belog ! terima kasih kerane sudi meminjamkan telinga dengar keluh kesah aku yang entah hape hape entah nih kan ? heheh !

p/s : entah bila nak ada masa nak update cerita basi 2011 ? banyak sangat pulak tuh ! huk3 ! T_T


assalam ! adiosss astalavistaaa bebehhh !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan