:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Rabu, 4 Januari 2012

Orang Mengandung Nih Pelik Kan ?

Assalamualaikum !
hai cik belog !

pelik pulakkan title entry aku hari nih ? kekeke !

post pasal orang mengandung pulak ! ehhh ! mengandungkah aku ? kui3 ! bukan laaa ! kekande 1 yang mengandung ! mengandungkan anak ke-dua ! nanti tak lama lagi baby boy dapat adik ! weee ! mungkin dalam bulan 5 nih , keluarlah baby ! tataw la gugurl ke , boboy kali nih ! hehe !

ikutkan aku , biarlah boboy lagi ! sebab cucu cucu mak abah aku kebanyakannye perempuan ! kui3 ! si baby boy sorang jek la boy jek pun ! heee ! sangat cute dia tuh tau ! sangat nakal juga ! hurrmm ! rindu dia dah nih !!! huk3 ! =(

cucu mak abah aku ada 4 dah sekarang ! wahh ! dah boleh buat rumah jadik tongkang pecah bila dorang bergabung ! tuh yang ada lagu bergabung ... meletopp ! dari stacy ngan adam ! kui3 !

ada maiya aka mayang ! ada adik aka dayang ! ada baby boy aka aidil ! dan last sekali ! ade baby husna ! aka husna laahh ! hehe !

oke ! oke ! mari kita kembali ke topik asal aku yang nak bercakap pasal orang mengandung tuh ! dan contoh terdekat tuh mesti la aku ambik dari kekande 1 aku yang tengah mengandung dan mengidam idam tuh ! kui3 !

sebenarnye aku nak cakap pasal kekande 1 aku yang mengidam pelik pelik ! sampai jadik bahan tok kena kan dia ! bahan ketawa kitorang satu family ! kui3 !

ada satu hari tuh dia mengidam nak makan nasik yang hospital sedia kan untuk pesakit tuh ! yang tersangatlahh 'sedap' tuh ! herk3 ! loya tekak aku membayangkannye ! walaupun kadang kadang ada la jugak sedap ... tapi aku rasa kalau orang yang masak tuh dia masak sedap mesti dia menang loteri or dia dapat good news ! kui3 ! --- tak bahekkk aku kan ? keh3 ! ---

kebetulan mak aku nak oprate untuk buat PEG tube - salur makanan yang sama macam ryles tube fungsi dia , cuma kedudukan dia kat perut . memandangkan dia dekat dengan hospital hukm tuh , dia selalu la melawat mak kat hospital ! tak tahu lah aku macamana dia boleh teringin nak makan nasik hospital tuh !

siap kejar pekerja yang hantar makanan tuh lagi ! tuh yang tak menahan tuh ! mahunye tak jadi bahannn kan ? keh3 ! hospital memang tak bagi nasi untuk mak , sebab mak tak boleh makan kan ? sebab tuh kekanda 1 pegi kejar mintak ! kui3 ! lawak ! lawak ! haha ! bagi aku tuh satu kisah lawak ! tatau la bagi cik belog ! huhuh !

mengidam sampai tak jadik balik rumah , sebab nak tunggu pekerja tuh datang ! kui3 !!!

lagi satu kisah masa mula mula dia mengandung ! masa tuh dalam 2 bulan pertama tak silap ! hehe !

dia mintak kekanda 2 masak mee kari sebab semua benda yang dia makan , dia rasa tak sedap ! kekanda 2 dah siap beli barang barang cuma belum potong dan masak jek ! tapo si kekanda 1 nih boleh tiba tiba kata nak makan nasi dengan ikan dan ayam goreng bodoh jek ! kui3 !

bila dah masak tuh , si kekanda 2 saja lah masak lala masak tumis kicap pedas pedas ! (perghhh ! memang fav aku nih ! )

bila si kekanda makan tuh , dia boleh kata ikan dengan ayam goreng tuh tak sedap ! keh3 ! punye la menggaru kepala si kekanda 2 ! kui3 ! cemana lagi nak bagi ayam ngan ikan tuh jadi sedap kan ? huk3 !

gelak terbahak bahak aku denga si kekanda 2 cerita lepas aku balik dari kursus JPJ ! kui3 !

nasib la ada si lala masak kicap tuh ! itu la jadik penyelamat ! sabar jek la kekande ipar subli ! kui3 !

semasa mengandungkan anak kedua nih , kekanda 1 jadi hantu durian ! pantang nampak durian ! nak beli ! padahal baru je lepas beli dekat gerai lain ! huhuh !

huk3 ! macam macam kan ragam orang mengandung nih ? mengarut ngarut !

tiba masa aku nanti macamana lah kan cik belog ! kui3 !

mintak mintak tak mengidam yang bukan bukan sampai memerah keringat dan kudrat si suami untuk memenuhi permintaan isteri tersayang ! kui3 !

siapalah lelaki yang bakal bergelar suami kepada nurul hawa binti ai alias othman nih kan ? hehee !

nak balik rumah nih !

assalam ! adioss ! astalavista bebehhh ! =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan