:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Isnin, 2 Januari 2012

Hari Pertama Bekerja Pada 2012

assalamualaikum !

hai cik belog !

huk4 ! yaa ! hari nih aku dah start bekerja untuk tahun 2012 !

yaaa ! sepatut nya hari nih merupakan cuti ganti sebab 1hb tahun baru jatuh pada hari ahad ... jadi sepatutnya hari nih hari cuti umum pada pekerja seperti aku ! tapiiii ! tak tahu lahh kenapa , bos aku tuh , sejak dua menjak nih .. dari bulan bulan terakhir tahun 2011 , dia tak luluskan cuti ganti untuk pekerja bawahan seperti kami nih ! stresss tahu cik belog !!!

ada dia suruh kerja separuh hari ! aku nih dah la bekerjasama dengan nelayan ... kebanyakan nelayan balik dari laut selepas tengah hari ! bermakna selepas pukul 1 dan pukul 1 , pejabat aku dah mula tutup buku dah ! grill pejabat pun dah mula ditarik !

tapi entah ape yang merasuk pikiran bos aku tuh , di suruhnye kami kami nih kerja separuh hari ! aiyoo boss ! kalau nak suruh kerja , bagi la kami kerja lebih masa sepenuh hari ! separuh hari sikit laa elaun nye ! keh3 !

dan kalau bagi cuti lagi afdhal ! sebab biar semua nelayan tak dapat ... nih ada yang dapat .. ada yang tak ... dah sah sah la nelayan yang balik dari laut selepas pukul 1 tak dapat nak buat isytihar pendapatan diaorang ! dan sekaligus tak dapat borang untuk membeli minyak bersubsidi untuk nelayan !

nih ada yang dapat .. ada yang takkk .. yang kena marah nya kamiii ! ceitttt ! sangat tak best kalau kena bebel dengan nelayan ! nak nak pulak kesalahan yang bukan dari diri kita kan ? huhh ! pukul kang tau laa ! hik3 ! --- berani aku kan ? kononnnn ! ;p ---

so hari nih aku kerja separuh hari ! dan kalau dalam bahasa penjajahnya ... halfday ! heheh ! hooo !

jam pun dah menuju ke angka 1 tengah hari ! perut pun dah berkeroncong mintak diisi dengan makanan yang lazat lazat ! tapi aku tengah berdiet nih ! hurmmpp ! punah la harapan nak penuhkan perut dengan makanan yang lazat !

huhh ! cakap pasal makan ! tapi ada sorang member aku dari sekolah sri tanjong .. jijan name die .. cakap nak belanja aku makan ! keh3 !

tapiii ! iam on diet !!! huk4 !!!

xpe laa ! aku bagi perut aku nih cuti public holiday hari nih ! bersempena cuti ganti sempena tahun baru ! keh4 !!!

daaa cik belog ! esok kita jumpa lagi yee ! aku nak sambung entry yang dah banyak dalam folder draf ! sampai berhabuk bersawang dahh haa ! hurmmm ! =')

esok aku update yee !

assalamualaikum ! =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan