:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Isnin, 16 April 2012

Nak Membuang Memori Lama ...

BUKAN SENANG BAGAI DIKATA !!!


words pertama yang aku boleh cakap , untuk tajuk entry aku kali nih ... huhuh !

Assalamualaikum cik belog !!! memang agak beremosi sikit bila mana , benda yang kita kalau boleh taknak buang , tetapi terpaksa buang dengan ketidak relaan hati sendiri ... huhuh ! itu lah yang aku rasa ! aku rasa nak buang semua kenangan , semua semua nyalah ... walau pun aku pernah berkata , yang aku akan simpan semua kenangan , memori tuh semua kemas kemas dalam kotak ingatan ... takkan terhapus ! tapi ...

semakin lama aku simpan ... semakin tertekan hidup aku ... semakin tak keruan aku rasa perjalanan hidup aku ... yang pada zahirnya nampak kuat ... nampak gagah melawan takdir yang menimpa ! tapi sebenarnya akulah orang yang paling lemah bila aku ditimpa musibah sedemikian rupa ... walau kadang nya , aku terfikir ... kalau dugaan yang lebih besar lagi yang menimpa , ape aku boleh terima takdirNya ???

sampai ke hari ini aku masih menangis mengenang si dia ! bila rindu bertandang ... mengalirlah ia tanpa dipinta ! sebolehnya aku taknak berfikir tentang dia ... tapi kenangan tuh macam angin lalu yang datang ... lembut je menyapa aku ... lepas tuh hilang lesap dibawa angin ... lepas menyapa , ia pergi pulak tanpa pesan !!! huuu ! T_T

SADIS !!!

huhuhuh !!!



3 benda nih , membawa kenangan ... seribu erti buat aku ... tiga , tiga membawa aku terus menerus teringatkan si dia ! dan sampai ke hari ini , aku masih lagi menyarungkan cincin couple kitorang tuh dekat jari manis aku ... masih lagi pakai gelang yang kitorang sama sama ada dulu ... walau si dia punya , dah lama terputus sebelum terputusnya percintaan kitorang nih ! wallah ! drama betul !!! jammm ... jam tuh pun sama ... dia ada satu ... dia bunya biru pekat sikit dalam nya ... aku punya baby blue ... hurmmm ...

kalau perhatikan betul betul dekat cincin couple kitorang , dekat cincin dalam gambar nih ... tak sangka kan ? dalam cincin tuh ada nama ... nama apa , mungkin cik belog sendiri dapat agak kot ! nama siapa lagi nak diabadikan ... kan ? nama kitorang lah ! hurrmmm !

pernah dulu masa aku baru baru dapat cincin nie ... batak sakai sangat ... pergi lah tunjuk dekat kekanda 2 , yang dalam cincin tuh ada nama kitorang bagai ... siap cakap jangan jelesss ! nak tahu apa jawapan kekanda 2 ?

" esok esok , kalau putus ... ke longkang jugak cincin nih duduk ! " 

huuuuu !!! T_T ... sampai ke hari ini masih aku sarungkan di jari manis , tangan sebelah kiri ... sayang aku nak tanggalkan ... pernah jugak cuba untuk tak pakai jam , cincin , dengan gelang tuh ... tapi rasa janggal sangat ! aku dah biasa ... dah terbiasa dengan ada nya benda benda tuh semua ada melekat dekat tangan aku ...

aku jugak nak menanam azam ... kalau nanti suatu hari aku ditakdirkan untuk bercinta lagi ... walaupun aku rasa ... takkan ada lagi cinta buat aku ... tapi ini cakap cakap kosong , jika satu hari nanti aku ditakdirkan jatuh cinta dan bercinta lagi ... aku nekad dan berazam , aku tak akan pakai lagi cincin , dan gelang nih ! jam mungkin ... tapi tak sekerap sekarang la aku pakai !

aku akan gantikan dengan yang baru ! yang boleh hilangkan semua kenangan pada si dia secara beransur ansur ! tapi takkan mungkin lupus dalam lipatan kenangan ...


arghhh ! aku rasa aku punya ayat dah berbelit macam ular yang tengah membelit mangsa ! macam ular sawa belit kambing ! besar punya kambing ! huhuks !

semoga disuatu hari nanti , akan ada seorang lelaki yang akan terima aku ... terima baran aku ... terima angin aku ... boleh pujuk rajuk aku ... boleh manja kan aku dengan kasih sayang dia ! hurmmm ! nak nangis dah rasanya nih ! huhuks ! tahannn tahaaannnn !!!


wassalam ! =))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan