:: pesanan dari pihak penaja ! ::

Selasa, 15 November 2011

15 November 2011

Assalamualaikum !!!

hari nih , genap sudah usia aku yang ke 24 tahun ! yeay ! dah tua dah kamu cik aiyOo ... patut nya dah boleh jadik emak orang ...

dengan rupa paras aku nih , dengan wajah aku nih , dengan muka aku nih , dengan bentuk badan aku nih ... orang yang tak kenal aku , dia takkan percaya aku nih baru jek berusia 24 tahun ! dia kata muka aku muka tua ! haha ! badan aku dah macam badan mak beranak 2 ! haha ! keji sungguhh taw ! tak sopan ! haha ! -- apa nak buat ... aku terima seadanya yang telah Allah kurniakan pada aku ... --

terima kasih ya ALLAH ! syukur keatas nikmat dan rahmat mu ! kau berikan aku kehidupan selama 24 tahun ... kau berikan aku udara untuk aku bernafas ... kau berikan aku kesihatan yang berpanjangan selama 24 tahun ... kau berikan aku rezki untuk aku meneruskan kelangsungan hidup ... kau berikan aku insan-insan yang menyanyangi aku ... kau berikan aku keluarga yang sangat-sangat baik hati dan saling memberi dan merasa ! sujud syukur ku ke atasmu , ya rahman ... ya rahimmm ...

sangat banyak ucapan hari jadi dari kawan-kawan dimuka buku ... beratus ! lenguh jari nih menaip ucapan terima kasih ... perghhh ! cam artis pulak rasanye ... huhuh ! dan tak lupe jugak pada mereka-mereka yang mengucapkan selamat melalui pesanan ringkat di talian maxis ku ! huhuh ! -- cam ucapan anugerah skrin pulak --

malam tadi , masa ucapan pertama yang aku dapat ... dari cik paridah ... kawan aku yang paling lama ... dekat 20 tahun dah aku kenal dia ... dari kecik , kami selalu main dekat pasar tempat mak kami berniaga , tadika , sekolah rendah , sampailah sekolah menengah ... aku tak pernah terpisah dari dia ... tiap-tiap tahun mesti satu kelas dengan dia .. uhuh ! sememangnya die setiap tahun , menjadi orang yang pertama wish ... dah boleh menang anugerah dah ! -- sebabnya , dia nak jadi orang yang pertama dan dia wish sebelum 12 tengah malam --

sedang berbalas-balas sms , ada panggilan masuk ... hehe ! dari abang angkat saya ! yeayy ! terharu ! thanks abang tahir ! -- walaupun umur sebaya , dan duduk satu kelas ... disebabkan dia tua beberapa bulan dari aku , dan entah cemane la mulanya kitorang mula ber-abang-adik ... entah laa ... hahah ! --

" nurul aiyOo ... nurul hawa ... hawa adik kan ?? hehe ! happy birthday ! "

lepas abis bercakap dengan dia , hati aku tiba-tiba jadi sayu ... sayu hiba tak tentu pasal ! haha ! aiyOo ! menangis teresak-esak ! nasib laa ... malam tadi , kekanda 3 balik rumah mak mertua dia ! kalau tak , mesti aku tak nangis teresak-esak ! huhuh ! mesti maluu kalau dia tahu aku nangis ! hurmmm ...

aku menangis mengenangkan diri yang dah single ! mengenangkan yang dia dah tak mungkin akan ucapkan selamat ... mengenangkan si dia takkan mungkin ingat ... mengenangkan , aku yang terlalu berharap dengan ingatan dari si dia ! aku menangis semahu-mahunya ! uwaaaa ! macam budak kecik !

memang aku berharap , bila aku bukak je muka buku ... aku berharap dalam banyak-banyak notification tuh terselit nama dia ... sekurang-kurangnya 'like' pun dah cukup membuatkan hari aku berlagu riang sepanjang hari ! tapi .......... hampa ! sia-sia ! si dia memang dah buang aku dalam geleri hidup dia ... dia memang dah padam nama aku dalam kotak memori dia ... aku menangis lagi bila mengenangkan itu ...

ehmmm ... rasanya panjang sangat entry aku kali nie ... banyak sangat pulak keluh kesah aku dengan cik belog nih ! hehe !

hari nih , tak ada apa yang menarik berlaku dalam hidup aku ... sepanjang 15 November 2011 , semuanya sunyi ... suram ... kelam ... haha !

HAPPY BIRTHDAY AIYOO YANG KE 24 !!! SEMOGA ALLAH BERKATI USIA KAMU !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan